środa, 20 luty 2019, Imieniny: Leona, Ludomiła, Lubomira

Pogoda w Janowie

Uczennice LO im. Bohaterów Porytowego Wzgórza beta testerkami grywalizacji „Marketwju”

W  drugiej połowie grudnia 2018 roku maturzyści naszej szkoły wzięli udział w innowacyjnym projekcie pt. „MARKETWJU” - POZNAWANIE TRENDÓW GOSPODARCZYCH I RYNKU PRACY POPRZEZ INNOWACYJNĄ FORMĘ GRYWALIZACJI Z NARZĘDZIAMI ON-LINE. To nowa forma przygotowania uczniów do wyborów edukacyjnych poprzez elementy grywalizacji. Inicjatorami projektu są Lubelska Fundacja Rozwoju oraz prywatna firma 5Klepek Michał Klepka, a całe działanie zostało sfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego z Programu Operacyjnego WIEDZA, EDUKACJA, ROZWÓJ 2014-2020.

Projekt bazuje na mechanice i psychologii gier, a uczniowe mają dodatkową okazję do praktycznego wykorzystania swoich umiejętności. Podejmując się realnych wyzwań, zdobywają wiedzę o planowaniu swojej kariery zawodowej, poznają trendy gospodarcze oraz rozwijają umiejętności analizy ofert rynku edukacyjnego. Gracze mają stały dostęp do wirtualnej listy wyzwań, następnie sami i w dowolnym momencie podejmują decyzje o ich realizacji, umiejętnie łącząc obowiązki nadprogramowe ze szkolnymi. W zależności od poziomu trudności, za pomyślną realizację wyzwania w wyznaczonym czasie gracze mogą zdobyć od 5 do przeszło 100 punktów. Na najlepszych czekają nagrody rzeczowe.

Obecnie projekt jest testowany, w grupie 12beta testerów, wśród których znalazły się dwie uczennice Liceum Ogólnokształcącego im. Bohaterów Porytowego Wzgórza w Janowie Lubelskim: Beata Rudnicka i Aleksandra Skubik.  W praktyce wykorzystują umiejętności i wiedzę zdobytą w szkole, podejmując się wyzwań o bardzo szerokim spektrum tematycznym. Umiejętnie zarządzając swoim czasem zdobywają wiedzę i umiejętności, które nie występują na liście szkolnych przedmiotów. Mimo zdrowej rywalizacji, inicjatorzy projektu starają się utrzymać lekką i nieobowiązkową formę konkurencji.

Testowanie grywalizacji trwa od połowy grudnia 2018 do 30 marca 2019.Z dumą przyjęliśmy informację, iż liderkami  są nasze uczennice – mamy nadzieję, że tak pozostanie. Mamy świadomość, iż poza wartościami merytorycznymi, możliwe będzie doskonalenie grywalizacji pod kątem atrakcyjności dla dojrzałej młodzieży. Jeśli „Marketwju” przyjmie się w praktyce, może zyskać zasięg ogólnopolski stając się praktyczną alternatywą dla znanych konkursów sprawdzających wyłącznie wiedzę.

Bożena Czapla- koordynator przedsięwzięcia na terenie szkoły.

Dla dociekliwych:GRYWALIZACJA lub gryfikacja lub gamifikacja (ang. gamification) – wykorzystanie mechaniki znanej np. z gier fabularnych i komputerowych, do modyfikowania zachowań ludzi w sytuacjach niebędących grami, w celu zwiększenia zaangażowania.

 

Fotogaleria

Twój pomysł - europejskie pieniądze
eu
Projekt współfinansowany ze Środków Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa
Lubelskiego na lata 2007-2013.
Projektowanie i tworzenie stron www